Niniejsza Polityka prywatności określa sposób zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych koniecznych do świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu internetowego w domenie www.erbud.pl (dalej: „Serwis”).
1. Kto jest administratorem Państwa danych osobowych?
Administratorem danych osobowych (dalej „Dane”) przetwarzanych przez nas w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej jest spółka ERBUD S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Franciszka Klimczaka 1 (02-797), zwana dalej Administratorem lub ERBUD.
ERBUD jest członkiem Grupy Kapitałowej ERBUD. Lista wszystkich spółek z Grupy ERBUD znajduje się tutaj.
Dane są przetwarzane zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami w tym Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO).
Dane oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
2. Jak przetwarzamy Dane?
ERBUD dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których Dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane Dane są:
- przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której Dane dotyczą;
- zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
- adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
- prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
- przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której Dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których Dane te są przetwarzane;
- przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo Danych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
3. Kiedy przetwarzamy Dane?
Dane przetwarzamy w wielu sytuacjach. Mogą być to sytuacje, w których udostępnili nam Państwo swoje Dane osobiście za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji (np. złożenia swojej aplikacji, skierowania zapytania / oferty mailowo lub telefonicznie) lub w ramach naszej współpracy podczas podpisywania lub realizowania umowy, ale także wtedy, gdy pozyskaliśmy Państwa Dane z innych źródeł (np. od firmy, z którą Państwo współpracują, a która jest naszym kontrahentem / klientem).
4. Przetwarzanie Danych w związku z korzystaniem z Serwisu.
Jako Administrator przetwarzamy Dane niezbędne do świadczenia i rozwoju oferowanych usług dostępnych za pośrednictwem Serwisu oraz poszczególnych jego funkcjonalności. Dane przetwarzane będą w następujących celach:
a) w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, poprzez zapewnienie Użytkownikom dostępu do treści znajdujących się na stronie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
b) w celach analitycznych i statystycznych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na prowadzeniu weryfikacji aktywności Użytkowników i ich preferencji dla optymalizacji usług i produktów oraz stosowanych funkcjonalności Serwisu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
c) ewentualnego ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ochronie swoich praw (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Dane będą przechowywane przez okres, w którym osoba pozostaje aktywnym Użytkownikiem Serwisu, a po tym czasie mogą być przechowywane przez okres niezbędny do zachowania zgodności z przepisami prawa, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami.
Podanie Danych jest dobrowolne, jednak może okazać się niezbędne do korzystania z Serwisu.
Dane przetwarzane przez nas w związku z korzystaniem z Serwisu mogą być przekazywane innym spółkom z Grupy ERBUD, naszym kontrahentom wspierającym nas w organizacji pracy, usług IT i marketingu.
5. Przetwarzanie Danych w związku z relacjami biznesowymi i kontaktem.
a. Jakie Dane przetwarzamy w związku z relacjami biznesowymi i kontaktem?
Jako Administrator przetwarzamy Dane naszych partnerów biznesowych (inwestorów, podwykonawców, kontrahentów), ich pracowników / współpracowników, Dane innych osób przekazane nam w ramach realizacji umów, a także innych osób nawiązujących kontakt z nami za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej.
W związku z relacjami biznesowymi i kontaktem możemy przetwarzać następujące Dane:
Dane identyfikacyjne, Dane teleadresowe, Dane dotyczące stanowiska pracy i uprawnień zawodowych oraz inne Dane przekazane nam w związku ze współpracą lub kontaktem.
Powyższe Dane pozyskujemy bezpośrednio od osób, których Dane dotyczą, a także od innych osób, np. od ich pracodawców / zleceniodawców.
b. Jaki jest cel i podstawa przetwarzania Danych w związku z relacjami biznesowymi i kontaktem?
W związku z relacjami biznesowymi i kontaktem przetwarzamy Dane w następujących celach:
- nawiązania współpracy;
- zawarcia i wykonywania umowy;
- rozliczenia umów,
- księgowych czy też wykonania obowiązków podatkowych;
- udzielenia odpowiedzi na wszelkie skierowane zapytania lub wnioski oraz prowadzenie
- dalszej korespondencji/kontaktu w tym zakresie;
- marketingu i kontaktu w sprawie innych informacji i usług ERBUD;
- obrony przed potencjalnymi roszczeniami, a także w celu ewentualnego kierowania roszczeń.
Podstawą przetwarzania Danych przez ERBUD jest:
- niezbędność do wykonania umowy lub podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie
- osoby, której Dane dotyczą;
- realizacja obowiązków prawnych nałożonych na Administratora;
- prawnie uzasadniony interes Administratora w postaci marketingu produktów i usług Administratora lub strony trzeciej, kontaktu, w tym prowadzenia korespondencji oraz obrony przed potencjalnymi roszczeniami.
Podanie Danych jest dobrowolne, jednak może okazać się niezbędne do zawarcia lub wykonania umowy czy też wykonania obowiązku prawnego lub do udzielenia odpowiedzi na skierowane zapytanie albo w celu prowadzenia korespondencji.
c. Jak długo będą przechowywane Dane w związku z relacjami biznesowymi i kontaktem?
Dane zebrane w celach zawarcia i wykonania umowy będą przechowywane przez okres trwania umowy, a następnie do chwili upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wszczęcia postępowania – do czasu jego prawomocnego zakończenia. W przypadku przetwarzania Danych w celu wykonania obowiązków prawnych – przez czas wskazany w odpowiednich przepisach prawa (np. podatkowych).
Dane osób, które skontaktowały się z ERBUD będą przetwarzane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi i ew. prowadzenia korespondencji, a następnie do chwili upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń (lub prawomocnego zakończenia postępowania, w przypadku jego wszczęcia).
d. Kto jest odbiorcą Danych w związku z relacjami biznesowymi i kontaktem?
Dane przetwarzane przez nas w związku z relacjami biznesowymi i kontaktem mogą być przekazywane innym spółkom z Grupy ERBUD, naszym partnerom biznesowym (np. inwestorom i podwykonawcom w ramach współpracy przy danym projekcie / inwestycji) oraz innym naszym kontrahentom wspierającym nas w organizacji pracy, usług IT i marketingu.
6. Przetwarzanie Danych w związku z rekrutacją.
a. Jakie Dane przetwarzamy w związku z rekrutacją?
Jako Administrator przetwarzamy Dane osób ubiegających się o zatrudnienie przekazane wszelkimi dostępnymi kanałami rekrutacji, w tym w szczególności przetwarzamy wszelkie Dane przekazane nam w ramach aplikacji oraz zebrane w ramach procesu rekrutacji.
W związku z rekrutacją możemy przetwarzać następujące Dane (przetwarzanie niektórych Danych może zależeć od wyrażenia przez Państwa zgody):
Dane identyfikacyjne, Dane teleadresowe, Dane dotyczące wykształcenia, Dane dotyczące umiejętności i dotychczasowego zatrudnienia, Dane dotyczące uprawień oraz inne Dane przekazane nam w trakcie procesu rekrutacji.
b. Jaki jest cel i podstawa przetwarzania Danych w związku z rekrutacją?
W związku z rekrutacją przetwarzamy Dane w następujących celach:
- rozpatrzenia kandydatury i realizacji procesu rekrutacji, a w przypadku wyrażenia zgody, także dla potrzeb przyszłych rekrutacji lub rekrutacji w ramach Grupy ERBUD;
- obrony przed potencjalnymi roszczeniami, a także w celu ew. kierowania roszczeń.
W przypadku planowanego zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę podstawą przetwarzania Danych przez Administratora są przepisy obowiązującego prawa, w szczególności Kodeksu pracy oraz aktów wykonawczych, a w zakresie szerszym niż określony w tych przepisach Państwa zgoda. W przypadku planowanego zatrudnienia na podstawie innego rodzaju umowy – podstawą przetwarzania Danych jest niezbędność podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. Podstawą przetwarzania w zakresie przyszłych rekrutacji jest Państwa zgoda.
Podstawą przetwarzania Danych jest też realizacja prawnie uzasadnionych interesów Administratora, takich jak: umożliwienie identyfikacji kandydata w systemie rekrutacyjnym, czy też obrona przed potencjalnymi roszczeniami lub ew. kierowanie roszczeń.
Podanie Danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji i nawiązania ewentualnej dalszej współpracy – podanie Danych wskazanych w art. 22¹ kodeksu pracy jest wymogiem ustawowym, podanie adresu e-mail jest niezbędne w celu identyfikacji w systemie, natomiast podanie dodatkowych danych jak wizerunek czy zainteresowania w CV jest dobrowolne.
c. Jak długo będą przechowywane Dane w związku z rekrutacją?
Dane będą przetwarzane w celach określonych powyżej przez okres trwania procesu rekrutacyjnego lub przyszłych rekrutacji, a następnie do chwili upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń (lub do czasu prawomocnego zakończenia sporu/postępowania).
d. Kto jest odbiorcą Danych w związku z rekrutacją?
Dane przetwarzane przez nas w związku z rekrutacją mogą być przekazywane innym spółkom z Grupy ERBUD oraz podmiotom wspierającym nas w procesie rekrutacji oraz świadczącym na naszą rzecz usługi IT.
7. Przetwarzanie Danych w związku z prowadzeniem profili w mediach społecznościowych.
a. Jakie Dane przetwarzamy w związku z prowadzeniem profili?
Administrator w ramach prowadzenia działań informacyjnych dotyczących prowadzonej działalności utworzył w mediach społecznościowych profile swojej organizacji, w których może przetwarzać Dane w związku z wykonaniem interakcji przez osobę odwiedzającą dany profil – np. w sytuacji polubienia profilu, dodania komentarza lub reakcji na post. Dane te to w szczególności nazwa użytkownika serwisu społecznościowego, jego zdjęcie/awatar.
b. Jaki jest cel i podstawa przetwarzania Danych w związku z prowadzeniem profili?
Dane przetwarzane są w celu prowadzenia działań promujących działalność Administratora i w celu prowadzenia działań informacyjnych, a podstawą przetwarzania tych Danych jest realizacja prawnie uzasadnionych interesów Administratora.
c. Jak długo będą przechowywane Dane w związku z prowadzeniem profili?
Dane przetwarzane w tym celu będą przetwarzane przez czas prowadzenia danego profilu, chyba że użytkownik portalu wcześniej sam dokona usunięcia swojego profilu lub swojej reakcji (np. usunie reakcję, komentarz na post).
d. Kto jest odbiorcą Danych w związku z przetwarzaniem danych w ramach prowadzenia profili?
Odbiorcami Danych może być każdy, kto odwiedzi dany profil i zapozna się z daną reakcją użytkownika portalu (np. przeczyta zamieszczony przez niego komentarz). Odbiorcami Danych są też dostawcy danych portali społecznościowych – szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez dostawców serwisów społecznościowych znajdują się w politykach prywatności poszczególnych serwisów.
8. Czy Państwa Dane trafiają poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)?
Państwa Dane nie trafiają poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a jeśli w przyszłości miałoby dojść do transferu do miejsca poza terytorium EOG, ERBUD podejmuje odpowiednie kroki w celu zapewnienia ochrony Danych, w szczególności poprzez:
- stosowanie określonych klauzul umownych zwanych „standardowymi klauzulami umownymi”, które zostały zatwierdzone przez Komisję Europejską; lub
- transfer do krajów, co do których Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony.
W takim przypadku, przysługuje Państwu prawo uzyskania kopii odpowiednich zabezpieczeń.
9. Jakie uprawnienia Państwu przysługują?
Na zasadach określonych obowiązującymi przepisami przysługuje Państwu prawo:
- dostępu do Danych, w tym prawo uzyskania ich kopi;
- żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- przenoszenia ich do innego administratora (w zakresie, w jakim podstawą ich przetwarzania jest niezbędność do wykonania umowy lub Państwa zgoda).
Jeżeli przetwarzanie Danych odbywa się na podstawie zgody, mają Państwo prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Zawsze przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
10. Czy profilujemy Dane?
Dane nie są poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu (o których mowa w art. 22 RODO).
11. Kontakt w sprawie przetwarzania Danych:
Mogą się Państwo skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych – Panem Mariuszem Moczydłowskim pod adresem iod@erbud.pl.
12. Postanowienia końcowe
Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszej Polityce prywatności jednocześnie zapewnia, że prawa Użytkowników wynikające z niniejszego dokumentu nie zostaną ograniczone. O wszelkich zmianach w Polityce prywatności Użytkownik zostanie poinformowany poprzez komunikat dostępny w Serwisie.
Polityka prywatności cookies
1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
2. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator ERBUD S.A., ul. Franciszka Klimczaka 1 w Warszawie.
3. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
4. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
5. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. W zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
7. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem partnerów.
9. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.